شرکت ایران ذوب
جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

ریخته گری قطعات فولادی و چدنی ضد سایش کروم دار:

در تجهیزاتی مانند قطعات داخلی آسیاب که عملیات سایش مواد انجام می گیرد قطعات ریخته گری شده باید بیشترین مقاومت سایشی را داشته باشند. این درحالی است که نه تنها در مقابل سایش بلکه در مقابل تنش های دینامیکی هم که می تواند منجر به شکست های ناگهانی شود، مقاومت کنند. کربن و کروم مهمترین عواملی هستند که روی مقاومت سایشی و چقرمگی آلیاژهای آهنی به طور همزمان اثر می گذارند. انتخاب ترکیب شیمیائی و عملیات حرارتی پس از آن، برای بهینه کردن مقاومت سایشی و چقرمگی از بیشترین اهمیت برخوردار است.

گلوله بالمیل گلوله آسیا شرکت ایران ذوب

قیمت ریخته گری قطعات فولادی و چدنی 

شما می توانید در این صفحه تمامی اطلاعات مربوط به ریخته گری قطعات فولادی و چدنی را مشاهده کنید و برای دریافت قیمت و خرید قطعات فولادی و چدنی با شماره ۰۹۱۳۲۱۲۱۸۶۰ تماس حاصل فرمایید.

پخش ویدیو

مراحل ریخته گری قطعات فولادی و چدنی:

واحد بازرگانی شرکت ایران ذوب در ابتدا کلیه درخواست های مشتریان محترم را به واحد فنی و مهندسی شرکت ارجاع می‌دهد. واحد فنی و مهندسی با در اختیار داشتن کارشناسان مجرب و بررسی ویژگی های اولیه فنی سفارش با توجه به جنس، پیچیدگی، تناژ و تعداد سفارش ارجاع شده بررسی اولیه خود را برروی سفارش انجام داده و درصورت تایید اولیه به واحدهای مربوطه ارجاع می دهد و تاییدیه نهایی سفارش اخذ می گردد.

در همین حال واحد فنی و مهندسی مواد اولیه و عملیات های مورد نیاز و درخواست مشتری برای سفارش را محاسبه و جزئیات سفارش را به واحد بازرگانی جهت ارجاع به مشتری اعلام می نماید. پس از تأیید جزئیات اعلام شده توسط مشتری فرم سفارش به واحد فنی و واحدهای مربوطه ارسال و برنامه ریزی تولید بر اساس اولویت های سفارش صورت می پذیرد.

برای تولید محصول ابتدا درصورت نیاز در واحد فنی و مهندسی فرآیندهای مهندسی معکوس و تهیه نقشه دو بعدی و سه بعدی صورت می‌ پذیرد. سپس قطعات سفارشی در برنامه های شبیه سازی ریخته گری SUTcast و Procast بررسی می شود تا سیستم مناسب راهگاهی و تغذیه گذاری برای تولید قطعات فاقد عیوب گازی و انقباضی مشخص شود. 

پس از طی این مراحل، فرم اطلاعات فنی و طراحی و تکنولوژی مورد نیاز سفارش تهیه و توزیع می ‌گردد. همچنین نقشه های تهیه شده از طرف واحد فنی و مهندسی در اختیار واحد مدلسازی قرار می‌گیرد و این واحد پس از بررسی نقشه ها و در نظر گرفتن موارد فنی مدلسازی اقدام به ساخت مدل محصولات می نماید. مدل نهایی محصول پس از بررسی و کنترل ابعادی مطابق نقشه از طرف واحد کنترل کیفیت تایید و جهت نمونه ریزی به واحد تولید تحویل می گردد.

واحد کنترل کیفیت و آزمایشگاه کارخانه ایران ذوب

فرآیند کنترل کیفیت در شرکت ریخته‌گری شرکت ایران ذوب از لحظه ورود مواد اولیه به شرکت آغاز می‌شود و در تمام مراحل تولید محصول از طراحی اولیه، قالب‌گیری و ذوب‌ ریزی تا عملیات نهایی ادامه پیدا کرده و در پایان فرآیند، محصول نهایی مورد بازرسی فنی کامل قرار می‌گیرد تا از انطباق‌های کیفی مورد نظر مشتریان در تولید محصولات سفارشی آنها اطمینان کامل حاصل شود. دستورالعمل‌های کنترل کیفیت محصولات ایران ذوب بر اساس استانداردهای بروز عملیات ریخته‌ گری برای انواع قطعات چدنی و فولادی پایه‌گذاری شده است که با استفاده از تجهیزات آزمایشگاهی مدرنی که در حوزه کوانتومتری، متالوگرافی و کالیبراسیون در اختیار آزمایشگاه شرکت است، تمام مراحل بازرسی مواد اولیه و محصول نیمه‌ ساخته و محصول نهایی در خود مجموعه ایران ذوب و توسط کارشناسان متالورژی این شرکت انجام می‌گیرد.

واحد کنترل کیفیت و آزمایشگاه شرکت ایران ذوب

مزایای ریخته گری ماسه ای قطعات فولادی و چدنی

• در ریخته گری ماسه ای در مقایسه با برخی دیگر از فرآیندهای تولید فلز ، هزینه ابزار و تجهیزات کم است. از این رو این روش به یکی از ارزانترین روش ها برای تولید قطعات مختلف شناخته شده است.
• ویژگی اصلی این روش این است که از ماسه به عنوان واسطه قالب ریزی استفاده می کند.کاهش قابل توجه هزینه که با استفاده از ماسه برای ساخت قالب به جای سایر مواد حاصل می شود ، یک مزیت بزرگ است.
• در این روش طیف گسترده ای از فلزات و آلیاژها (آهنی و غیر آهنی) ممکن است ریخته گری شود (از جمله فلزات دارای نقطه ذوب بالا).
• با ریخته گری ماسه ای ، تولید کنندگان قادر به ریختن قطعات بسیار بزرگ هستند.
• در این روش هر شکل پیچیده ای به راحتی تولید می شود.
• این فرایند بسیار سازگار است و می تواند برای تولید انبوه مورد استفاده قرار گیرد.

کاربرد قطعات فولادی و چدنی ضد سایش کروم دار 

 

جنس و مشخصات فنی قطعات فولادی و چدنی ضد سایش کروم دار

مشخصات فنی و جنس قطعات فولادی و چدنی ایران ذوب

 

ریخته گری چیست؟

ریخته گری یکی از روش های تولید قطعات فلزی است که در آن فلزات و آلیاژها را به صورت مذاب در محفظه ای به نام قالب بار ریزی می  کنند تا پس از انجماد، شکل فضای خالی قالب را به خود بگیرد و قطعه ای جامد با شکل، ابعاد و خواص مورد نظر از درون آن خارج شود.

 فرایندهای ریخته گری به دو دسته تقسیم می شوند: ریخته گری در قالب های موقت و ریخته گری در قالب های دائم. از فرایندهای ریخته گری در قالب های موقت می توان به ریخته گری در قالب های ماسه ای مثل ماسه تر، ماسه CO2 و ماسه فوران (چسب سرد)، ریخته گری در قالب پوسته ای، ریخته گری در قالب گچی، ریخته گری دقیق و لاست فوم اشاره کرد. در میان این روش ها، ریخته گری در قالب های ماسه ای بیشترین کاربرد را در صنعت کشورمان دارد. 

ریخته گری و تولید قطعات فولادی و چدنی در ایران ذوب

تولید گلوله آسیاب در کارخانه ایران ذوب

آدرس کارخانه : اصفهان – اتوبان ذوب آهن – شهرک صنعتی اشترجان – خیابان ششم – پلاک ۵۷ کارخانه ایران ذوب

آدرس دفتر : اصفهان – خیابان دانشگاه – کوچه ۱۳ (شهید خوشاب) – پلاک ۱ – ساختمان ایران ذوب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جهت مشاوره تخصصی رایگان با ما تماس بگیرید...

نمایش ویدیو درباره گلوله آسیا | گلوله آسیاب بالمیل | ایران ذوب
امتیاز دهی به این مطلب